-->

رواية عشق الافاعي الفصل السادس 6بقلم فاطمه نصر

رواية عشق الافاعي الفصل السادس 6بقلم فاطمه نصر

    روايه عشق الافاعى 
    البارت السادس 
    بقلم فاطمه نصر



    ضحكوا جميعا على تلك الفتاه المجنونه اما عن زين فكان يتذكر حبيبته ويتخيلها مكانها لو انها كانت تضحك لما فعل ذلك ابتسم بخفه اظهرت غمازاته الانيقه نظرت مرفت اليه فابتسمت الأخرى على منظره وهى فى سرها : يلهوى الواد حليوه





     بام غمازاته ايه يا مرفت اعقلى شويه ده ارزل واحد شوفتيه فى حياتك بس مز ابن الايه الله يخربيت حلاوتك 
    نوال : ده طلع دمك خفيف اهو يا روحى عليكى تجننى 😄
    مرفت : انا محدش يتوقعنى ابدا🤭 . لم يتوقف احد عن الضحك ابدا بسبب المجنونه تلك 
    صلاح : انا بقول يعنى احم احم احم ناخد زين لمرفت 🙂
    احمد ولم يصدق : ايه بجد . غمز له صلاح بمعنى سيفهمه لاحقا زين: ايه انا معرفهاش اساسا وبعدين انا عندى قاطعه احمد بسرعه بينما هو يتكلم قائلا 
    احمد : وانا موافق يا زين هتقدر تكسر كلمه ابوك 
    اسراء وغادة : لولولولولولولولولولوولولولليييييييييي
    ليث وغيث : هاهاهاااااو البسى يا حبيبتى 😁
    اسلام بفرحه : بجد مبروك يا زين 🙂🤗. اما عن زين لم يستوعب اساسا ما كان يحدث اما نهال :






     الف مبروك يا اسراء عقبال ابنى😃 .مرفت غير مستوعبه: ها . انتوا بتهزروا ولا ده بجد 🧐
    زين : ايوه هو ده بجد . صلاح واحمد : طبعا جد يا زين 
    زين و مرفت باستسلام : حاضر يا بابا . نظروا إلى بعض نظره طويله لم يكف الاخرين عن ذلك و ( جابوا شبكه تمنها غالى جدا و عملوا خطوبه ) 
    فى الفرح (كتب كتاب) 🤵👰
    زين: امال مرفت فين يا طنط . 🧐
    غاده : اهى جت يا حبيبى .😯 ظهرت باطلالتها الجميله بفستان راقى وهادئ بابتسامتها😍.  ( ولكن فى داخلها حزينه و مكسوره😔 ) : معلش يا جماعه اتأخرت عليكم شويه انا اسفه ☺
    غاده واسراء : الله أكبر الله أكبر ده انت جميله🤩🤩 لولولولولولولولوييييييي . اسراء : يلا يا حبيبتى امسكى ايد جوزك ( طبعا يعنى المأذون كتب الكتاب و كله فرح ماعدا زين ومرفت إللى مش طايقين بعض اساسا )  
    المكان الغريب 
    نوال : انا هنفذ وهخلص من احمد خالص وبعدين كل واحده فيهم ورا التانيه 😈😈
    مجهول : تمام وانا منتظر النتيجه يا حبيبتى ثم ودعها 






    احمد قادم بالسياره لزفاف ابنه الحبيب صدم عندما وجد أن  لا يوجد فرامل بالسياره اتصل بصلاح بسرعه
    احمد : الحقنى يا صلاح مفيش فرامل بالعربيه 😱😱😱
    صلاح : ينهار اسود ا انت فين احمد : __ صلاح : انا جايلك اقفل الخط ثم قال للجميع ان هناك مأزق حصل جروا جميعا اليه وجدوا أن احمد بعد أن افتعل حادث خطير  ملئ بالدماء واخذوه إلى المشفى دخل إلى الرعايه المركزه 
    خرج الطبيب بكل أسف : احنا حاولنا البقاء لله . كله صعق اسراء نهال يلطموا واسلام يحاول أن يمسك زين مرفت وليث مليهم البكاء😭😭 وغاده تحاول ان تهدأ من روع اسراء اما نوال كانت تضحك😈 بانتصار وبشر ولكن تخفى ذلك اسراء وصلاح وغاده اتفقوا على أن زين يأخذ مرفت ويذهبون منزل 





    صلاح : زين يلا خد مراتك وروح واحنا هنقوم بالواجب وغمز له بالخفاء 
    زين وقد فهم : انا اسف انا هتعبك عشان انا مش هقدر اشوفه كده انا اسف 😞
    صلاح : مرفت خلى بالك من جوزك يا حبيبتى 
    مرفت ببكاء : حاضر يا بابا  😭
    ذهب كل منهم على المنزل 
    زين : انا متجوزك على الاوراق بس انا اساسا مش بحبك تمام كل واحد فينا فى اوضه تمام غير كده متقربليش خالص والتعليمات انا هقولهالك😡 
    مرفت : حاضر. مشيت بعيدا عنه : ده ايه ياربى الحظ المهبب ده انى اتجوز واحد مبحبهوش الله يسامحك يا صلاح ده العشم بردو😠 





    زين : انا سامعك. اتجه نحوها : بما انك مش طايقانى كده التعليمات دى تتنفذ بالحرف الواحد والا هيبقى يوم مش هيعدى خالص 🤬
    مرفت: حاضر حاجه تانيه يا زين . سمع كلمه زين منها لا ينكر انه اعجبه الاسم منها ولكن لا يكِّن المشاعر لها ابدا 🤤
    زين : لاء . امسك ذراعها ثم قال : ولسانك ده تلميه والا هقطعهولك 🤬 ولا تطلبى حاجه . مرفت : ممكن طلب 
    زين : لحقتى. افندم عايزه ايه 
    مرفت : ممكن تورينى الحمام فين عشان هاموت واخشه 
    زين : طيب طيب اخر الطرقه دى يمين هتكملى للاخر الباب إللى على ايدك الشمال 





    مرفت : متشكرين على إللى عدى واللى راح . على فكره انا هتأخر انما قولى انت ليه مش بتعيط على باباك انا مش مصدقه انه بالسرعه دى مات فى لحظه انا اسفه انا قدمى فقر عليك يا زين 😔
    زين : الرجاله مبتعيطش .مرفت : بجد 
     زين : انا مش عايز صداع والا هتشوفى الوش التانى  . بس انا يعز عليا فراقه بجد انا مش مصدق انه خلاص مات . حاول أن يمسك نفسه ولكن لم يستطع امسكته مرفت من خصره





     واسندته حتى عرفت اخيرا غرفته  وصلت إلى سريره ووضعته عليه وضعت يدها على رأسه وجدت أن لديه حمى خفيفه🤒 احضرت له ماء بارده وقامت بعمل كمادات  على رأسه سمعته يهلوس و يقول متسيبينيش متسيبينيش يا ياسمين انا بحبك انا عايزك جانبى يا حبيبتى فراقك زى فراق ابويا انا تعبان من غيرك 
    مرفت: عشان كده ما بتطيقنيش ربنا يصبرك يا زين . ذهبت من امامه بعد أن اطمأنت انه بخير . 😔



                    الفصل السابع من هنا
    مهرجان الرويات
    @مرسلة بواسطة
    كاتب ومحرر اخبار اعمل في موقع مهرجان الروايات .

    إرسال تعليق