-->

رواية عشق الافاعي الفصل الثانى 2بقلم فاطمة نصر

رواية عشق الافاعي الفصل الثانى 2بقلم فاطمة نصر


    رواية عشق الافاعي 
    بقلم فاطمه نصر 
    الفصل الثانى 


    عند فيلا الحديدى الي٧ص

    زين : انا ماشى  يا ماما عايزه حاجه 

    اسراء : عايزه سلامتك يا حبيبى
     
    زين : يلا سلام قولى لبابا انا هسبقه على الشركه هو واسلام 

    اسراء: طيب يا حبيبى بس ليه يعنى تنزل بدرى اوى كده 

    زين : اصل فى شويه شغل لسه مخلصوش محتاجين نخلصهم فانا قولت بدل ما اتعب بابا يعنى قولت انزل مكانه 






    اسراء : ربنا يكملك بعقلك يا حبيبى مع سلامه يا زين 
    خرج من الفيلا وركب سياره متجه نحو الشركه 

    عند فيلا الكيلانى الساعه ٩ ص 

    مرفت : بابا انا نازله اقعد مع صاحبتى هند

    صلاح : تمام متتاخريش اه صحيح يبقى خدى العربيه لأن اخوكى مش هيقدر يوصلك عنده شغل 

    مرفت فى سرها : احسن ده عيل غلس 

    مرفت : سلام يا بابا . ذهبت مرفت إلى صديقتها

    صلاح : ربنا يستر 

    غاده : ليه بتقول كده يا حاج
     
    صلاح : اصل اخر مره ساقت العربيه لوحدها خبطت واحد بالعربيه عملتله ارتجاج فى المخ يعينى الواد شاب و اتبهدل 

    غاده : اه يا عينى فعلا ربنا يستر 

    عند الدائرى الساعه١٠ص 

    وقفت سيارة مرفت بسبب الزحام انطلقت بعد أن وقفت نصف ساعه كامله انطلقت بسرعه رهيبه أدى ذلك إلى افتعال حادث بسياره زين الحديدي تعالوا نشوف حصل ايه 

    مرفت : كل ده عشان اروح الجامعه كل من وش امك الفقر يا بتاع المقله انت عينك وحشه اوى الله يخربيتك ...ها الحمدلله الطريق سلك انا لازم أجرى 

    صوره مع اصتدام سياره ( 😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂) 

    مرفت : ماهو يوم باين من أوله.. ايه يا جموسه انت مش شايفنى بعدى يا حيوان ياللى مفيش عندك نظر 

    زين : يعنى كمان غلطانه وكمان بتهللى ده انا هنزل لامك 

    مرفت : ورينى نفسك نافخ صدرك اوى وانت اساسا سبع برمبه 

    زين : لمى لسانك يا بت انت انا إللى حايشنى عنك انك بت 

    مرفت : لا والله ما كنت تورينى نفسك الاشكال دى مينفعش معاها الا القسم تعالى يا حيوان انا هوريك مقامك

     ذهبا هما الاثنان إللى القسم تابعى عشان تعرفى ايه إللى هيحصل 

    عند مكان غريب لم نراه من قبل 






    مجهول: انا هعرف اخد تارى من العيله الزباله دى مش انا إللى يتعمل فيا كده بس مسيرهم يقعوا 

    سيده مجهوله : طبعا انا مبقتش طايقاهم خالص انا نفسى اموتهم واحد واحد 

    مجهول : بس كده انت تؤمرى يا حبيبتى ثم ليفعلوا ما حرمه الله معا 

    عند فيلا الحديدى الساعه١٢ 

    اسلام : صباح الخير يا خالتى 

    اسراء : صباح النور يا حبيبى اه اخوك سبقك انت وابوك عايز يخفف عنكم الحمل شويه
     
    اسلام : كتر خيره احنا تعبناه معانا هو ... 
    لم يكمل بسبب مكالمه تليفون جاءت له رد على المتصل 

    اسلام : ايوه يا زين في ايه 

    زين : ------------------------------------------

    اسلام : ايه انت فانهى قسم دلوقتى
     
    زين : _____________________________

    اسلام : طيب طيب انا جايلك اهو
     
    اسراء : فى ايه يا اسلام زين حصله حاجه ولا ايه
     
    اسلام : بعد شر عليه طبعا لاء بس عمل حادثه مع بنت
     
    اسراء: ينهار اسود  لا انا جايه معاك 

    اسلام : طيب صحى بابا و البسوا وانا هجهز العربيه
     
    اسراء : كتر خيرك يبنى جرت لتوقظ زوجها فجريا بسرعه رهيبه 

    عند شقه الكيلانى
     
    صلاح يرد على مكالمه تليفون





     
    صلاح : ينهار اسود تانى تانى يا مرفت انا جايلك
     
    غاده  : فى ايه يا صلاح
     
    صلاح : بنتك مفيش فايده فيها بردوا عملت حادثه 

    غاده : اكيد اصتبحت بعم سيد بتاع المقله كتو نيله فى عينه 

    صلاح : ده وقته يلا البسى بسرعه 

    غاده : حاضر لبسوا هم أيضا وجروا على القسم
     
    عند قسم ***************

    الظابط : هما دول عيلتكم 

    نظر زين و مرفت إلى ما كان يشير إليه الظابط
     
    الاثنان فى وقت واحد : هما يا حضرة الظابط 

    وجد الظابط الرائد صلاح الكيلانى وقف احتراما له 

    الظابط : اهلا اهلا بسياده الرائد عامل ايه 

    صلاح : اهلا يا ادهم ايه إللى حصل
     
    شرح ادهم للعائلتان ما حدث 

    ادهم : انا بقول نعمل محضر صلح احسن ونقصر الشر 

    مرفت: ابدا ده كان عايز يمد ايه الله انا مش همشى غير لما اخد حقى 

    صلاح و احمد فى وقت واحد : خلاص اعمل محضر صلح ما بين الاثنين 

    ادهم : انا قولت كده برده   
      
    نظر زين إلى مرفت بكل حقد وغل وهى بادلته ذلك 






    اسراء وجدت صديقه عمرها وهى غاده 

    غاده وهى تعتذر : احنا اسفين اوى على إللى حصل
     
    اسراء : ولا يهمك يا حبيبتى ثم قالت لها وحشتينى يا غاده اوى اوى اوى 

    غاده وهى تركز : مين حضرتك معلش العتب على الجزر بقى 

    ضحكت اسراء : كده يا وليه يا ناقصه متعرفنيش 

    ركزت غاده فى الطريقه ثم قالت : لاء اوعى تقولى كده اسراء المنشاوى انا مش مصدقه بجد احتضنت كل منهما بعض 

    احمد وصلاح : انتم عارفين بعض 

    اسراء وغاده : طبعا احنا اصحاب من الجامعه 

    احمد: اهلا وسهلا بيكم 





    صلاح : الله يسلمك يا استاذ احمد 

    احمد : عيب يا راجل خلاص بقينا عيله واحده  بلاش رسمييات 

    اسلام كل ده يعينى كان بيركن العربيه ومش عارف 😂😂😂 

    اسلام جرى ناحيه أخيه زين و مرفت نظرت اليه وادارت وجهها 

    اسلام : ايه اللى حصل انت كويس يا زين 


                     الفصل الثالث من هنا
    مهرجان الرويات
    @مرسلة بواسطة
    كاتب ومحرر اخبار اعمل في موقع مهرجان الروايات .

    إرسال تعليق